Du er her

Nyhedsformidling på intranettet

Temadag i København

Materiale fra arrangementet
 

Skærmdumps fra deltagerne og oplægsholdernes intranet
Forsider, nyheder og forsider med markering af, hvor alle brugere kan poste.


Præsentationer fra dagens cases


Deltagerliste


Adgang kræver log ind. Har du ikke adgang, kontakt caroline@intra2.dk


Andet relevant materiale på Intra2.dk, bl.a.:
Alle skærmdumps af nyheder (over 300 stk, ikke forsider) 

 


 

Arrangement i samarbejde mellem Intra2 og IntraTeam


Hvor?
Hos Akademikernes A-Kasse, Vester Farimagsgade 13, København

Ordstyrer og facilitator cand.comm Mads Richard Møller, Intra2

Tilmeld dig til caroline@intra2.dk eller på www.intrateam.dk 


Lidt praktisk:
Ankomst: Deltagerne kan henvende sig i receptionen, som er placeret lige ved indgangen. Receptionen vil henvise dem til mødelokalet på 1. sal.

Mødelokale: Buenos Aires

Parkering: Der er en parkeringskælder lige bag vores bygning på Nyropsgade 42 http://www.q-park.dk/dk/parkering/find-parkering/p-anl%C3%A6g-pr.-by/k%C3%B8benhavn/vesterport

 

Se deltagerliste (kræver log ind)


 

Styr på nyheder til alle, fra alle og om alt

En hel dag med aktuelle cases og videndeling om intranettets mest synlige og centrale formål - nyhedsformidling.

Få inspiration til at finde balancen mellem forskellige kilder og former for nyheder: De redigerede 1.0 og de frie 2.0 nyheder. Centrale og decentrale nyheder. Fra kollega til kollega. Se hvordan andre skaber synergi mellem tekst, billeder og video. Og hvordan der sikres samspil med andre nyhedskanaler - fx mail.


Program:

9.30-9.45 - Velkommen

 


9.45-10.30
SBS Discovery Media: Intern nyhedsformidling i et mediehus
 
v. Mathilde Bakhaj, Press Officer
Den interne nyhedsformidling i SBS Discovery går på to ben: En samlet nyhedsflade på forsiden af intranettet og en ugentlig nyhedsmail. Begge dele styres af den intranetansvarlige. Den dobbelte strategi skyldes kombinationen af travle medarbejdere på farten og et egenudviklet intranet af ældre dato, der vedligeholdes med få midler. Næste skridt er opgradering i form af en ny Drupal-platform i samarbejde med deres svenske kolleger.

 

 


10.45-11.30
Danske Bank: Relancering af nyhedsportalen
v. Christina Beck Darmer, Senior Communications Consultant
Danske Bank er ved at relancere forsiden på deres intranet. Det indebærer bl.a. et tættere samspil med det hidtil selvstændige nyhedsunivers ”Headlines”. Målet er at skabe bedre overblik og sikre én fælles indgang til nyhedsformidling, medarbejderdialog og adgang til værktøjer og information for medarbejdere i koncernen - på tværs af forretningsområder og geografiske markeder.


11.40-12.20
Hug en idé
Se eksempler og hent inspiration fra hinandens intranet.


12.20-13.10 - Frokost

13.10-13.50
Haldor Topsøe: Strategisk nyhedsformidling, gode historier - og den fugtige klud

v. Marianne Voigt, Global News Editor
Det er en stor udfordring at få de daglige interne nyheder til at understøtte og synliggøre forretningsstrategiske mål og resultater. Ikke mindst i en dansk funderet ingeniørvirksomhed med globalt vokseværk. Det kræver langsigtet planlægning, et solidt globalt netværk og journalistisk metode at gøre forretningsstrategien levende og relevant for Haldor Topsøes medarbejdere.




14.00-14.45
LEO Pharma: Farvel til nyhedsredaktører
v. Merete Skjødt Nielsen, Corporate Communications Consultant
Alle 4800 medarbejdere kan publicere nyheder på forsiden af LEO Pharmas intranet Pulse. Der er ikke krav om træning, men medarbejderne kan selv hente råd og vejledning i en screen dump Quick-guide på intranettet, få sparring på en intranetcafé eller tilmelde sig et internt kursus, som i stigende grad sker virtuelt via LYNC. Den åbne politik har været med til at skabe et levende intranet, men er også modtaget forskelligt på tværs af lande og kulturer. 


14.45-15.00 - Afrunding og tak for i dag.


 

Priser:

Med individuelt basismedlemskab: 1500,-
Med virksomhedsmedlemskab: 1500,-
Med IntraTeam erfagruppemedlemskab: 1500,-
Øvrige: 2500,-

- Medlemmer af Dansk Kommunikationsforening får 15% på priser for øvrige deltagere, hvis de oplyser medlemsnummer ved tilmelding.

Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega.
Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration

Signups closed for this event