Du er her

Kommunale intranet og digitale arbejdspladser

Konference

IntraTeam Konference afholdt i samarbejde med Intra2

Se skærmdump fra deltagernes mobile intranet løsninger (kræver log ind)

Har du ikke adgang til ekstranettet, kontakt caroline@intra2.dk


På arrangementet bidrog Intra2 med facilitering af videndeling om mobile intranetløsninger, samt med et indslag om Brugernes Intranet Favorit i danske kommuner. 

15 danske kommuner har gennemført en global Intranet Tilfredshedsmåling og Benchmark, hvor det er brugernes vurdering af intranettet, der tæller. 


Tillykke til GREVE KOMMUNE og AALBORG KOMMUNE, hvis intranet blevet kåret til Brugernes Intranet Favorit.

 

_________________

 

Program

9:00

Vi starter med kaffe/the og morgenbolle

 

9.15

IntraTeams intranetundersøgelse

Debat om udfordringer med udgangspunkt i resultaterne af IntraTeams undersøgelse vedr. kommunernes brug af intranet


9.55

Skanderborg Kommunes nye Wizdomintranet

Skanderborg Kommune har lanceret deres nye intranet ud fra fire temaer:

  • Nyheder og kommunikation
  • Formidling af viden og indhold
  • Netværk, dialog og samarbejde
  • Digital (selv)betjening

Den primære årsag til at Sharepoint blev valgt, er mulighederne med selvbetjening. Den første løsning, der er blevet udviklet er ferieindberetning og -administration. Stig viser en demo.

Præsenteres af Stig Rohde Andersen, Webmaster, Skanderborg Kommune

 

10.45

Pause

 

11.05

Frederiksberg Kommune

Præsentationen består af to dele:

  • Kommunen har netop lanceret NemID log-in til decentrale brugere. Hvordan håndterer vi adgang via NemID, hvilket indhold er tilgængeligt, og hvad er de første erfaringer?
  • Brugernes favoritter. Hvilket indhold er det mest anvendte på intranettet?

Præsenteres af Gitte Reitz Jørgensen, Webkonsulent, Frederiksberg Kommune

 

11.35

Frokost

 

12.25

Odense Kommunes intranet

Kom på rundtur på OK! Odense Kommunes medarbejderportal. 

Se elementer som:

  • Personalisering
  • Personalehåndbog
  • Nyhedsapp, der kan pushe nyheder til de medarbejdere, der ikke sidder ved en pc i dagligdagen

Præsenteres af Karina Bugge Kold, Web-redaktør, Odense Kommune  

 

13.15

Pause

 

13.35

Brugernes Intranet Favorit i danske kommuner

15 danske kommuner har gennemført en global Intranet Tilfredshedsmåling og Benchmark, hvor det er brugernes vurdering af intranettet, der tæller. Vi hører om de mest lærerige resultater og kårer Brugernes Intranet Favorit blandt de deltagende kommuner.

Kåringen sker i samarbejde mellem IntraTeam og Intra2 og præsenteres af Mads Richard Møller, Intra2


14.05

Tivolis prisvindende intranet

80% af Tivolis 1.500 medarbejdere arbejder ikke ved en stationær computer eller arbejdsplads. Det stiller naturligvis store krav til informationsniveauet og arbejdsværktøjer, så medarbejderne er klædt ordentligt på til at servicere de mere end 4 mio. gæster, der hvert år besøger Danmarks største turistattraktion. I februar 2012 lancerede Tivoli et nyt og mobilt intranet på en SharePoint platform.

  • Hvad er intranettets styrker?
  • Hvilken værdi gav den mobile løsning på bundlinjen?
  • Og hvad er status 2 år efter? 

Simon Verheij, der til dagligt har ansvaret for den interne kommunikation i Tivoli, fortæller om processen med implementeringen af det mobile intranet, hvilken værdi det har tilført virksomheden og det videre arbejde. 

 

14.55

Tak for i dag

 


Priser

 

Før 16. august

Efter 16. august

Medlemmer af Intra2 (alle fra kommuner m. virksomhedsmedlemskab, samt individuelle medlemmer)

  195

295

Betalende medlemmer af erfa-gruppen om intranet i kommuner

  195

295

Kollegaer til betalende medlemmer af erfa-gruppen om intranet i kommuner

  595

695

Øvrige

  1.295

1.495

Priser er ex. moms. Tilmelding bindende 3 uger før arrangementet.


Tilmeld dig til caroline@intra2.dk. Er du medlem af Intrateam erfagruppe giv besked i mailen.

Signups closed for this event