Du er her

HR på intranettet

Temadag i Høje-Taastrup

Materiale fra temadagen

- Præsentationer
Præsentationer fra LEGO, DI, Redbarnet og Nykredt. Om onboarding, lederportaler, my site og meget mere.

 

57 dumps fra deltagernes intranet - Forsider og HR sider

Se bl.a.:
Region Hovedstaden: Personale - fælles for hele regionen
TDC: Ansættelsesforhold - tidsbanken
Danske Bank: HR - for manager
Region Midtjylland: HR portal



Adgang til materialet kræver log ind. Opret dig som bruger

 

Mange tak til oplægsholderne fra LEGO, Dansk Industri, Red barnet og Nykredit. 
Og tak til værten Danske Bank 

 

     

 

 


Invitationen til arrangementet var:

 

Hvor? Hos Danske Bank, Carl Gustavsgade 2, 2630 Taastrup
Ordstyrer og facilitator: Anette Wittenberg, IntraTeam

Arrangement i samarbejde med IntraTeam

Tilmeld dig til caroline.simony@intra2.dk

 

Program

9.00 - Ankomst og en bid brød
9.30 - Velkomst 

9.40
Onboarding i LEGO
LEGO Gruppen er i kraftig vækst og ansætter mange medarbejdere i disse år over hele verden.

Igennem de seneste år har de arbejdet aktivt med onboarding som det afsluttende element i rekrutteringsprocessen.
Indlægget vil komme ind på

  • Preboarding – hvad kan man gøre før første arbejdsdag?
  • Automatisering af alt det praktiske
  • Minimumsindhold i en effektiv onboarding plan i LEGO Gruppen
  • Roller i onboarding forløbet (Leder, kolleger ”Brickmate”)
  • Hvordan/hvad kan vi måle på?

Indlæg v/ Gitte Ramsdahl Ryholl, Global Onboarding Manager, LEGO. 

 

10.30 - Pause


10.50
Dansk Industri: MySite øger videndeling og binder medarbejderne sammen
Med det nye MySite har der været særligt fokus på følgende funktioner:

  • Faglige emneord på alle DI medarbejdere fortæller, hvem der arbejder med hvad og hjælper kollegaer og telefonomstillingen til at finde den rette person
  • Feed med indlæg af faglig eller social karakter og besked, når der sker noget interessant hos de nærmeste kollegaer. Det udbygger og skaber relationer mellem medarbejderne
  • Overblik over de oplysninger som HR/organisationen har registreret. Det giver indsigt og hjælper til at vedligeholde data
  • Målrettede værktøjer og workflows baseret på rolle eller afdeling. Eksempler er værktøjer til rekruttering, personaleanmodning og onboarding

Indlæg v/Allan Mølgaard, Team lead, head of portal development, DI


11.40
Hug en idé 
Se eksempler og hent inspiration fra hinandens intranet.
Faciliteres af Mads Richard Møller, Intracom Consult & Intra2

 

12.30 - Frokost


13.00
Red Barnet: Digitalisering af HR funktionen i Red Barnet
Hvor langt kan man komme med en HR konsulent som er SharePoint Superbruger og begrænsede IT ressourcer?

I Red Barnet er vi nødt til at bruge de løsningsmuligheder der ligger ’out-of-the-box’ i Office 365 og SharePoint Online.
Med en kreativ tilgang til ’out-of-the-box’-funktionaliteten har vi udviklet 3 eksempler på typiske HR opgaver, som vi gerne vil dele:

  • Digitalisering af on-boarding processen – fra papirproces til SharePoint
  • Medarbejderhåndbog og HR på Intranettet
  • Re-organisering af HR opgaver og HR team samarbejde via Teamsite – så langt kan man komme ’out-of-the-box’?

Der vil blive delt overvejelser omkring effektivisering, datasikkerhed og brugervenlighed mv.

Indlæg v/ Rikke Bygballe Møller, IT Projektleder & Kimmie Buch Bennetzen, HR partner, Red Barnet

 

13.50 - pause

14.10
Nykredit: Målrettet information på ny lederportal
Tidligere var informationen til lederne spredt ud over flere sites. Nu er der én fælles indgang, og alt indhold ligger samlet. Ditte fortæller om processen med at skabe den nye lederportal og præsenterer resultatet:

  • Det forberedende arbejde med at indføre fælles spilleregler og god governance
  • T-dage minimerer mails
  • Segmenteret nyhedskanal til lederne
  • Leder a-å

Indlæg v/ Ditte Smed Holmgaard, Employer branding specialist, Nykredit 



Tilmelding
Tilmeld dig til caroline.simony@intra2.dk

Priser er ex. moms:


Før 12. septemberEfter 12. september
Med medlemskab*kr. 1600,- kr. 1800,-
Øvrigekr. 2600,-kr. 2800,-

*Virksomhedsmedlemskab, basismedlemskab eller medlemskab af en IntraTeam erfagruppe

 

Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.