Den landsdækkende advokatkæde Advodan har succes med at kombinere sociale elementer på deres intranet med mere traditionel og centralt styret indhold. Det sker via en forholdsvis enkel opdeling af brugerfladen. Opdelingen går igen på hele intranettet: På forsiden, på særlige fagportaler og på sider for lokale kontorer og geografiske enheder.
Venstre side bruges til det centralt redigerede indhold: Bl.a. nyheder, arrangementer samt links til fælles dokumenter og værktøjer. Højre side er et åbent forum, hvor alle medarbejdere kan bidrage og kommentere på indlæg. Opdelingen i højre-venstre samt i forskellige typer fora gør det overskueligt og let for den enkelte medarbejder at følge med. Både de steder man via sit faglige ansvar eller organisatoriske placering skal følge med i og de steder man selv vælger.
Rent teknisk startede løsningen med at benytte Yammer til forum-delen, men Advodan har efterfølgende valgt at bruge Umbraco til begge dele. Det skyldtes primært ønsket om at lette brugeradministrationen, men også for at kunne styre visning og sammenhæng mellem de to dele bedre. | Skrevet af Mads Richard Møller |
Forside Til venstre: Det centralt redigerede indhold til alle medarbejdere. Til højre det åbne, generelle forum. ![]() |
|
Fagportal Til venstre: Det redigerede indhold om det faglige emne (her inkasso). Til højre forum om emnet. ![]() |
|
Organisatorisk enhed Til venstre: Redigeret indhold til enheden (her Lolland-Falster). Til højre det frie forum. ![]() |
|