Temadag i København
Materiale fra arrangementet Adgang kræver log ind. Opret dig som bruger
- Præsentationer og deltagernes stikord
Cases og ekspertoplæg om det sociale intranet, social business, facebook som intranet, innovation og meget mere. Fra Grundfos, Danfoss, fakta, Orbicon, Søren Schultz og Vibeke Thøis Madsen.
Find også deltagernes stikord til udbytte af og udfordringer med interne sociale løsninger
- 55 skærmdumps fra deltagernes intranet - forsider og sociale løsninger.
Se bl.a.
Egmont, Innovation Box
LEO Pharma: Yammer netværk
Region Syddanmark, Spørg direktøren videoer
TDC: Fri debat
Tak til dagens sponsorer, Webtop og Innofactor
Se deres præsentationer
Invitationen til arrangementet var:
Hvor? Udenrigsministeriet, Eigtved Parkhus, Asiatisk Plads 2G, København
Ordstyrer og facilitator; cand.comm Mads Richard Møller, Intra2
Tilmeld dig til caroline.simony@intra2.dk
Arrangement i samarbejde med IntraTeam
En perlerække af virksomheder sætter fokus på erfaringer og udbytte af socialt intranet, digitalt samarbejde og innovation, interne sociale medier, digitalt indfødte og social business.
Dagens program
09.00 - Ankomst og en bid brød
09.30 - Velkomst
09.40
Orbicon: Sociale vægge, like og tagge
v. Filip Rasmussen, Gruppeleder, HR & Kommunikation
Formålet med Orbicons nye sociale intranet er at styrke sammenhold og videndeling på tværs af rådgivningsvirksomheden. På sociale vægge stiller medarbejderne på tværs af kontorer faglige spørgsmål til hinanden og deler succeshistorier. Og bl.a. med ’likes’ giver de hinanden ’virtuelle high fives’. Intranettet er bygget på SharePoint 2013 og udviklet særligt med fokus på at styrke de sociale relationer”.
10.30
FAKTA: Facebook som socialt intranet
v. Jimmi Henriksen, HR-koordinator
Størstedelen af Faktas butiksmedarbejdere er under 25 år, og er derfor vokset op med mobilen og de sociale medier. Allerede i 2012 lancerede FAKTA derfor et selvudviklet social medie: FaktaShare, som var med til at styrke kommunikation og videndeling mellem medarbejdere i butikkerne. FAKTAshare er nu erstattet af en gruppe på Facebook – helt enkelt!
11.15 – Pause
11.30
Sociale medier internt i virksomheden: Faldgruber og muligheder
Vibeke Thøis Madsen, ph.d.-studerende, Aarhus Universitet
Brugen af sociale medier vokser eksponentielt, men internt i virksomheden er billedet mere komplekst - både mht. udbredelse og forretningsmæssig værdi. Det viser et pilotstudie i ti danske virksomheder, der ser nærmere på den svære start, den vigtige koordinering og involvering af medarbejderne som ambassadører.
12.10
Hug en idé
Se eksempler og hent inspiration fra hinandens intranet.
12.30
Lightning talks
- Innofactor
- Webtop
12.40 – Frokost
13.20
Danfoss: Global innovation for alle medarbejdere
v. Njal Pettit, Senior Director - Head of Business Innovation
Man on the Moon er en tilbagevendende global konkurrence for alle medarbejdere i Danfoss. Mission er innovation, skabt af medarbejderne i fællesskab. Understøttet af en digital platform, hvor alle på lige fod bl.a. kan beskrive idéer, kommentere på og rate hinandens projekter, skabes et unikt samarbejde og idégenering på tværs af hele organisationen. Senior Director Njal Pettit fortæller om konceptet, som med gamification og en tilpasset social platform, i alt ni gange siden 2004 har givet stor værdi til virksomheden.
14.00
Grundfos: Social Business Roadmap
v. Christian Carlsson, Social Business Lead Consultant og Jacob Barlach, Smartworker Teamleder
I 2012 søsatte Grundfos det ambitiøse projekt ’Global Working Culture’, der skal ændre og effektivisere samarbejde og videndeling i den globale virksomhed. Centralt i projektet er brugen af nye sociale redskaber som Yammer og Sharepoint Teamsites, men fokus er på change management, styrket digitalt lederskab og værdiskabelse – ikke på teknologi. Vi hører bl.a. om ’Social Business Cookbook’ og de vigtigste milepæle, og der bliver rig mulighed for at spørge ind til og diskutere de mange aktiviteter og Grundfos videre planer for projektet.
14.50 – Pause
15.10
10 råd om ledelse af digitalt indfødte
v. Søren Schultz Hansen, selvstændig erhvervsforsker og forfatter til bogen ’Digitalt indfødte på job’
Fremtidens medarbejdere er vokset op med de sociale medier i lommen og stiller derfor helt nye krav til virksomhedens ledere. På baggrund af syv års kvalitative studier i digitale indfødte får du ti konkrete råd og redskaber, som bl.a. handler om tilstedeværelse , GPS-ledelse og – naturligvis – øget brug af sociale medier.
15.45 –Afslutning
Dagen sponseres af
Tilmelding og priser
Tilmeld dig til caroline.simony@intra2.dk
Med medlemskab*; 1490,-
Øvrige; 2490,-
*Intra2 virksomhedsmedlemskab, individuelt medlemskab eller IntraTeam erfagruppemedlemskab
Priser er ex. moms
Læs om medlemskab
- Medlemmer af Dansk Kommunikationsforening og Videndanmark får 20% på priser for øvrige deltagere.
Tilmeldingen er bindende 14 dage før arrangementet. Pladsen kan overdrages til en kollega. Ved afmelding inden 14 dage før arrangement betales 10% af prisen til administration.