Du er her

Koncept for indhold

 
 Eksempel: Nye sider for organisatoriske enheder 
 Aktivitet: Analyse og anbefaling 
 Brug af Intra2.dk: Find selv 10 - 20 screenshots

 

 

Formål:

- Få klarhed over formål for organisatoriske sider
- Udarbejdelse af anbefaling mht. koncept for nye sider


Ingredienser:
10-20 screenshots fra Intra2.dk, tid til egen skrivebordsanalyse

 



Metoden kan bruges til: 
Afklaring af alle typer af indhold og funktionalitet, hvor der kan være uklarhed om målgruppe og mål – fx projektrum, diskussions- og videndelingsfora, nyhedskanaler, rolleportaler 


Konkret inspiration
Se over 400 screenshots af organisatoriske enheder, som viser forskelle i målgruppe og formål.

__________________________________________

Dine forberedelser

  1. Find 10-20 af de nyeste screenshots på Intra2.dk, som viser sider for organisatoriske enheder
  2. Sæt tid af i din egen kalender til egen analyse

_________________________________________

 

Aktivitet: Analyse og anbefaling

 

  1. Analyser screenshots ud fra følgende spørgsmål:
    - Hvem er brugerne / målgruppen?
    - Hvad er sidens formål?
    - Hvad ligner mest noget, din virksomhed har brug for?
  2. Kontakt Intra2 medlemmernes fra virksomhederne. De kan forklare.
  3. Udvælg de screenshot-eksempler, som bedst illustrerer den vej, du vil anbefale.
  4. Udarbejd en anbefaling mht. koncept for nye sider. Indsæt screenshots

 

 ____________________________________

 

Gode råd

 Tag både eksempler fra virksomheder, der ligner din og virksomheder, der er forskellige fra din.

 Vælg både eksempler, der er rettet til medarbejdere i den pågældende enhed og eksempler, der er rettet mod resten af organisationen samt eksempler, der er en blanding.